Všeobecné obchodní podmínky pro ubytování



VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO OBJEDNATELE UBYTOVÁNÍ A SLUŽEB V "APARTMÁNECH ŠEVCOVNA"
Masákova Lhota 11, 384 73 Zdíkov

Obecná ustanovení

Všeobecné ubytovací podmínky ("VOP") Apartmánů Ševcovna (dále jen "Ubytovatel"), se řídí ustanoveními občanského zákoníku, v platném znění (dále jen "Občanský zákoník"):

Předmětem těchto VOP Ubytovatele je úprava podmínek realizace ubytovacích a souvisejících služeb objednateli (dále jen "Klient"). VOP jsou nedílnou součástí všech ujednání mezi Ubytovatelem a Klientem. Potvrzením rezervace Klienta (dále jen "Rezervace"), uznává Klient následující VOP za závazné pro všechna plnění související s předmětem VOP.

Rezervace služeb

Objednat pobyt v Apartmánech Ševcovna lze pouze písemnou formou (poštou nebo e-mailem) nebo telefonicky (v takovém případě je však objednávka považována za přijatou až po jejím písemném potvrzení). Klient uvede v objednávce pobytu jméno a příjmení, termín pobytu, kontaktní údaje (telefonní číslo, adresu trvalého bydliště, e-mail), počet osob (u dětí věk), domácí zvíře apod. Ubytovatel může, v případě plné obsazenosti, nabídnout Klientovi jiný termín pobytu.

Společně s potvrzením termínu rezervace odešle Ubytovatel Klientovi prostřednictvím e-mailu odkaz na tyto VOP, výši zálohy a její splatnost, číslo bankovního účtu a variabilní symbol pro zálohu na pobyt. Akceptace rezervace proběhne po uhrazení zálohy, případně po potvrzení akceptace Ubytovatelem. Potvrzená rezervace je pro Klienta i pro Ubytovatele závazná.

Platební podmínky

Pro potvrzení rezervace může Ubytovatel požadovat zálohu ve výši 50% z ceny pobytu. Platební podmínky sdělí Ubytovatel Klientovi prostřednictvím e-mailu. Úhradou zálohy se rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet Ubytovatele, není-li dohodnuto jinak. Ubytovatel může po Klientovi požadovat potvrzení o bezhotovostní úhradě. Nebude-li záloha Klientem řádně uhrazena, vyhrazuje si Ubytovatel právo zrušit sjednanou rezervaci.

Ceny za ubytování a služby jsou uvedeny na webových stránkách Ubytovatele.

Práva a povinnosti klienta

K čerpání zaplacených služeb opravňuje klienta potvrzená rezervace. Klient je povinen na této rezervaci překontrolovat správnost údajů. Při zjištění jakékoliv nesrovnalosti kontaktuje klient neprodleně Ubytovatele e-mailem nebo telefonicky.

Při nástupu se klient prokáže občanským průkazem, pasem nebo jiným průkazem totožnosti.
Po splnění uvedených formalit je klient ubytován a jsou mu poskytnuty další informace k pobytu či k dalším objednaným službám.

Klient má právo užívat po dohodnutou dobu přidělený apartmán. Apartmán se předává Klientovi vždy od 14:00 do 20:00hod, ledaže se Ubytovatel s Klientem dohodnou písemně jinak.

Klient je povinen zacházet s majetkem Ubytovatele šetrně. Každou zjištěnou závadu nebo škodu na zařízení je Klient povinen neprodleně hlásit Ubytovateli. Klient je povinen dodržovat noční klid v době od 22:00 do 7:00 hodin. Klient je povinen zabezpečit soukromé (vnesené) věci tak, aby nemohlo dojít k jejich zcizení. Ubytovatel tyto věci nepojišťuje a vzhledem k charakteru ubytovacího zařízení a provozním podmínkám za tyto věci neručí.

Klient je povinen při nástupu do ubytovacího zařízení převzít klíče. Ztrátu klíčů, nebo jeho částí, je Klient povinen neprodleně bez zbytečného odkladu oznámit Ubytovateli. Svazek klíčů je majetkem ubytovatele, při ztrátě je Klient povinen uhradit výdaje spojené s výměnou vložky, klíčů apod., resp. další náklady, které bude Ubytovatel nucen vynaložit na odstranění touto ztrátou vyvolaných následků.

Klient je povinen při příjezdu zaplatit dohodnutou cenu, rekreační poplatek a případné další náklady (např. poplatek za psa), které požadoval on sám anebo hosté, kteří ho doprovázejí.

Klientovi je zakázáno vodit do Apartmánů Ševcovna neubytované osoby, případně umožnit jejich přespání. Ubytovatel má právo takovou osobu z objektu vykázat.

Klient ručí a odpovídá Ubytovateli za jakoukoliv škodu, kterou způsobí on, nebo společně ubytované osoby a zvířata.

Klient je povinen předat apartmán Ubytovateli ve stavu, v jakém jej převzal. V případě, že Klient nepředá Ubytovateli apartmán ve stavu, v jakém jej převzal, je Ubytovatel oprávněn vyměřit Klientovi peněžní pokutu do výše nákladů spojených s uvedením apartmánu do původního stavu.

Klient zodpovídá za svého domácího mazlíčka, vč. úklidu po něm, je zakázáno venčení na společně užívané zahradě a případné znečišťování společných prostor i apartmánu.

Klient je povinen uvolnit apartmán v den odjezdu do 10:00, pokud se s Ubytovatelem nedohodl jinak. V případě, že Klient neuvolní apartmán ve stanoveném čase, je Ubytovatel oprávněný Klientovi účtovat další pobytový den nebo osobní zavazadla Klienta vystěhovat a zajistit, aby nedošlo k omezení práv dalších Klientů.

Klientovi je zakázáno:

  • umožnit vstup, pobyt a přespání v ubytovacím zařízení třetím osobám, půjčovat klíče od ubytovacího zařízení třetím osobám,
  • přemísťovat nábytek bez souhlasu ubytovatele,
  • kouřit v prostorách penzionu (vč. elektronických cigaret apod.)
  • vnášet do ubytovacího zařízení a mít v užívaném prostoru resp. pokoji: hořlavé, výbušné a zápalné látky, zbraně, drogy (vč. marihuany), neskladné předměty, plynové spotřebiče, elektrické přímotopné spotřebiče, elektrické varné plotýnky apod.,
  • znečišťovat či jinak znehodnocovat společné prostory a okolí ubytovacího zařízení.

Podmínkou pro pobyt v ubytovacím zařízení Ubytovatele je zejména dodržování základních pravidel společenského soužití, tolerance a vzájemného respektu ve smyslu občanského zákoníku, dodržování nočního klidu, dodržování pořádku a čistoty ve všech prostorách uvnitř objektu a v jeho bezprostředním okolí. Za porušení povinností uvedených těchto VOP je Ubytovatel oprávněn vyměřit Klientovi peněžní pokutu do výše 1 000 Kč.

Právo na ubytování v ubytovacím zařízení zaniká k poslednímu dni ubytování uvedenému v potvrzení objednávky ubytování Ubytovatelem.

Právo na ubytování zaniká okamžitě, jestliže Klient poruší tyto VOP nebo hrubým způsobem porušil pravidla společenského soužití anebo v případě, jestliže Ubytovateli neuhradí ubytovací služby dle dohody. V takovém případě může Ubytovatel ukončit ubytovací služby i bez nároků na vrácení zbývající částky za ubytování.

Právo na ubytování v ubytovacím zařízení zaniká posledním dnem do doby, na kterou jsou ubytovací služby uhrazeny. Klient je povinen opustit apartmán a předat Ubytovateli jej včetně všech náležitostí do 10:00 hodin. V případě, že Klient nevyklidí ubytovací prostor ve smyslu předchozího odstavce, je Ubytovatel oprávněn majetek Klienta vystěhovat.

Práva a povinnosti Ubytovatele

Ubytovatel může prodloužit pobyt Klientovi jen v případě, že má Ubytovatel k dispozici volnou kapacitu.

V případě, že Klient ukončí svůj pobyt dříve, než bylo sjednáno v potvrzení rezervace, Ubytovatel má právo účtovat Klientovi částku za celý pobyt včetně služeb.

Ubytovatel je oprávněn ukončit poskytování služeb Klientovi a odstoupit od smlouvy s okamžitou platností a bez nároku Klienta na vrácení peněz, když:

  • Klient úmyslně nebo nedbale poškozuje majetek Ubytovatele, či jeho chování je v rozporu se zásadami slušného společenského chování, morálkou nebo obtěžuje svým chováním třetí osoby,
  • zdravotní stav Klienta ohrožuje zdraví třetích osob,
  • z důvodu zásahu vyšší moci.

Předané osobní údaje Klienta uvedené v objednávce pobytu je Ubytovatel oprávněn použít pouze pro uzavíraný smluvní vztah mezi Ubytovatelem a Klientem.

Storno podmínky a nedojezd

Pokud Klient odstoupí od uzavřené smlouvy, je povinen hradit provozovateli níže uvedené storno poplatky z celkové ceny pobytu.

Storno poplatky činí:

  • Potvrzenou rezervaci lze zrušit nejpozději 21 dní před dnem zahájení pobytu, a to výhradně písemnou formou. V tom případě bude Klientovi vrácena zaplacená záloha na bankovní účet, uvedený v písemné žádosti o zrušení pobytu.
  • Při zrušení rezervace 20 dní až 14 dní před dnem zahájení pobytu, je účtováno 25 % z ceny pobytu (polovina zaplacené zálohy).
  • Při zrušení rezervace 14 dní před dnem zahájení pobytu, je účtováno 50 % z ceny pobytu (výše zaplacené zálohy).
  • Při zrušení rezervace méně než 14 dní před dnem zahájení pobytu nebudou účtovány storno poplatky v případě hospitalizace v nemocničním zařízení (nutno doložit lékařským potvrzením).

Závěrečná ustanovení

Tyto VOP jsou nedílnou součástí objednávky ubytování. Pro skupinové pobyty mohou být sjednány jiné podmínky rezervace. Pokud Klient tyto podmínky neobdrží, je oprávněn si je vyžádat u Ubytovatele. Klient má povinnost se s podmínkami seznámit před uskutečněním rezervace a Ubytovatel k tomu zajišťuje podmínky prostřednictvím své webové prezentace, e-mailového vyjádření k předběžné rezervaci či na vyžádání. Změny a doplňky těchto podmínek mohou být individuálně upraveny mezi Ubytovatelem a Klientem výlučně písemnou formou.

V Masákově Lhotě dne 1. 7. 2024